Online adverteren is een ding, maar succesvol online adverteren is een heel ander ding. Vragen als hoe het juist Ad netwerk kiezen zijn relevant in jouw succesverhaal. Om alles uit je online advertentie te halen, is het belangrijk dat je weet waar je bij online adverteren op moet letten. In dit artikel bespreken we een aantal van de beste methodes voor online adverteren.

Hoe werken met long tail sleutelwoorden

Sleutelwoorden zijn de zoekwoorden die mensen in zoekmachines invullen. Gebruik jij deze zoekwoorden op een strategische manier op je website en maak je er een goed leesbaar geheel van, dan zal je pagina bij de zoekresultaten verschijnen. Schrijf je teksten op de website dan ook SEO gericht, want hoe meer SEO gericht, des te hoger je in Google zal scoren. Op het gebied van keywords maken we onderscheid tussen short tail keywords en long tail keywords. Short tail keywords zijn keywords die uit een woord of een kleine woordencombinatie bestaan. Long tail keywords is een grotere combinatie zoekwoorden. Door long tail keywords te gebruiken, ongeveer 3 a 4 zoekwoorden, krijg je bezoekers die gericht op zoek zijn naar hetgeen je aanbiedt. Je bereikt je werkelijke doelgroep sneller.

Ken je doelgroep

Wil je efficiënt online adverteren dan is het belangrijk dat je je doelgroep kent. Je moet natuurlijk een advertentie aanpassen aan de behoeftes van de mensen die je wilt bereiken. Dit lukt alleen als je de mensen ‘kent’ die in je doelgroep zitten. Doe dan ook marktonderzoek en weet hoe je je doelgroep het beste kunt benaderen.

Maak een landingspagina

De pagina waar bezoekers na een zoekopdracht of via een campagne op uitkomen, is de landingspagina. In principe heeft elke website een landingspagina, want elke bezoeker komt op een bepaalde pagina binnen. Toch is het doel van de landingspagina bewust mensen door te laten klikken naar de rest van je pagina. Daarom is het belangrijk om een aantrekkelijke en relevante landingspagina te maken. Mensen klikken door en zijn sneller overtuigd van het nut om met jou in zee te gaan.

Analyseer de resultaten

Wellicht overbodig om te melden: analyseer de resultaten. Omdat het voor de meeste mensen het minst interessant is aan online adverteren, wordt hier vaak te weinig mee gedaan. Ga er toch echt regelmatig even voor zitten en analyseer de resultaten van je advertentie. Alleen dan weet je of je manier van adverteren doeltreffend is, lees: het geld waard is.

Bekijk welke bezoekers je aantrekt

Verkoop je damborden, dan heb je er niets aan dat mensen die op zoek zijn naar schoenen op je advertentie klikken. Je betaalt ook nog eens voor elke klik, dus een doelloze klik kost geld. Onderzoek dan ook welke bezoekers je met je advertentie aantrekt. Horen deze bezoekers bij je doelgroep, dan is dat prima. Horen de bezoekers niet bij je doelgroep, dan is het belangrijk om te onderzoeken waardoor dat komt. De kans is groot dat je iets in je advertentie moet aanpassen om wel het juiste publiek aan te trekken.