In het digitale tijdperk zoals we het nu kennen, is erg sprake van veel concurrentie tussen bedrijven. Wie klanten wil aantrekken, zal zich zonder twijfel op het wereldwijde web moeten begeven. Online adverteren is een must. De beste opties voor online adverteren geven je alleen maar voordelen. Welke voordelen dit zijn, bespreken we hieronder:

Kostenbeperking

Als je voor een advertentie in bijvoorbeeld een tijdschrift of een krant kiest, dan krijg je te maken met een vast tarief wat je moet betalen. Deze tarieven zijn vaak hoog en je advertentie wordt maar een keer getoond. Als je een advertentie online plaatst, dan bepaal je zelf het budget. Je betaalt per keer dat een bezoeker op je advertentie klikt en is je budget op, dan verdwijnt de advertentie automatisch.

Meetbaar

Online advertenties zijn heel goed meetbaar. Met de statistieken waar je inzicht in krijgt, is de effectiviteit van de advertentie heel goed te meten. Hierdoor krijg je snel een beeld hoeveel mensen je met je advertentie bereikt en hoeveel verkopen het heeft opgeleverd. Ook wordt duidelijk of er nog dingen aan de advertentie verbeterd moeten worden.

Groot bereik bij de juiste doelgroep

Welke doelgroep jij en je bedrijf hebben, is voor jou gesneden koek. Maar hoe weet je nu of je met jouw advertentie de juiste doelgroep bereikt? Allereerst wordt jouw advertentie alleen getoond aan mensen die zoeken met een bepaald zoekwoord. Als dit zoekwoord past bij de inhoud van je advertentie, dan wordt je advertentie aan de gebruiker getoond. Ook kun je voordat je je advertentie plaatst de doelgroep vaststellen door de filters aan te passen op bijvoorbeeld demografie en interesses.

Aanpassen en optimaliseren

Is eenmaal de advertentie in het drukwerk geplaatst, dan kan er niets meer aangepast worden. Erg vervelend wanneer je toch nog een spelfout ontdekt of als de advertentie toch niet zo efficiënt blijkt te zijn. Een online advertentie kan gelukkig altijd. Wil je weten hoe efficiënt je advertenties zijn, maak dan twee versies en plaats ze beide voor een korte tijd online. De advertentie die het meeste wordt weergegeven is de advertentie die het beste in elkaar steekt. Vervolgens kun je de minste goede advertentie verwijderen.

Tonen van de advertentie

Je hoeft niet te wachten me het plaatsen van de advertentie tot je nieuwe webwinkel open is. Ook hoef je geen bezoekers meer te missen omdat ze net je advertentie zien wanneer je winkel gesloten is. Natuurlijk wil je dat wanneer je advertentie getoond wordt, mensen direct contact met je kunnen opnemen of over kunnen gaan tot een aankoop. Online adverteren heeft als handige functie dat jij zelf bepaalt wanneer de advertentie getoond wordt. Wil je de advertentie vast plaatsen, maar gaat je winkel bijvoorbeeld pas over een week open, dan stel je het zo in dat de advertentie pas over een week getoond wordt. Of je hebt een fysieke winkel en bent alleen tijdens openingstijden bereikbaar. In dat geval kun je ervoor kiezen om de advertentie alleen tijdens openingstijden weer te geven.